Обираємо моторну оливу

Posted by in Новости on 13.05.2016 Comments off

Однією з найважливіших складових у довговічній роботі Вашого двигуна є своєчасна заміна моторного мастила. На сьогоднішній день ринок автомастил перенасичений — тільки на protachka.com.ua в розділі масла Ви знайдете більше 15 різних торгових марок, чия географія виробництва охоплює чи не всю земну кулю. Не заплутатися серед них і вибрати в’язкість (5w40, 10w40 або іншу), а також визначити точний об’єм, необхідний для заміни допоможе наш зручний підбір по марці авто, але в цій статті ми хотіли б поговорити саме про те, якого ж виробника вибрати і зробити це правильно.

Щоб розібратися, давайте згадаємо, що ж таке моторне мастило — суміш базової олії, отриманої певним шляхом (просте очищення нафти, гідрокрекінг або синтетично) і конкретного пакету присадок, що покращує його властивості. Для того, щоб визначити якість кінцевого продукту, існує дві класифікації: європейська ACEA (Асоціація європейських виробників автомобілів) і американська API (American Petroleum Institute). Розглянемо останню більш детально, тому що вона і з’явилася раніше, і, на нашу суб’єктивну думку, краще логічно зрозуміла автолюбителю.

Зробимо це на конкретному прикладі. У нас в руках олива польського виробника Orlen Platinum Classic 10w40. Позаду каністри вказано API: SL/CF. Літера «S» означає, що масло підходить для бензинових двигунів, «С» — для дизельних. Оскільки вони йдуть через дріб, це свідчить про те, що ця олива універсальна, проте переважно використовувати її саме в бензинових двигунах, так як літера «S» вказана першою, ніж «C». Що ж до літер за ними, «L» і «F» відповідно, то саме вони чітко і конкретно вказують нам на якість оливи – чим далі літера за англійським алфавітом, тим клас оливи вищий. Сьогодні бензиновий клас зазвичай варіюється від «J» до «N» (хоча можна зустріти навіть «С» і «D», проте такі допуски притаманні тим мастилам, які використовуються в автомобілях, дата виробництва яких не перевищує 90-ті роки), а дизельний — від «С» до «СI 4 Plus».

Крім того, на цій каністрі вказана така інформація: Mercedes-Benz 229.1. Це, у свою чергу, означає, що корпорація Mercedes-Benz протестувала даний продукт і підтвердила, що він відповідає їхньому власному допуску якості, що дорівнює 229.1 відповідно. Як Ви вже могли здогадатися, багато відомих автовиробників, серед яких Volkswagen, BMW, Porsche, Renault, Fiat, Ford мають схожі таблиці допусків (більшість з них Ви без проблем знайдете у відкритому доступі) та регулярно тестують та сертифікують існуючу продукцію, чітко вказуючи на етикетці якому їхньому внутрішньому допуску те чи інше масло відповідає.

Тепер, коли Ви володієте наведеною інформацією, перейдемо до головного. Перед тим, як підбирати оливу або за допомогою нашого каталогу, або прислухавшись до порад будь-кого, необхідно відкрити сервісну книжку Вашого автомобіля – саме вона є головним джерелом інформації щодо необхідної олії. Якщо для коректної роботи Вашого двигуна потрібно заливати оливу з якимось конкретним допуском, це буде чорним по білому вказано. Крім того, саме там можна знайти приписи з приводу рекомендованої в’язкості, що максимально підходить Вашому типу двигуна. Якщо ж такої інформації там немає, це означає, що практично будь-яка брендова синтетична або напівсинтетична олива є придатною.

Зверніть увагу! Часто можна зустріти, що автовиробник рекомендує оливу якогось конкретного бренду, однак, у разі відсутності згадки про будь-які необхідні допуска, це буде означати лише те, що між ними підписано партнерський рекламний договір. Про якість та застосованість оливи свідчать виключно допуски, а не назви тієї чи іншої торгової марки. Більше того, останнім часом набирають популярності так звані «оригінальні» оливи. Але варто пам’ятати, що жоден виробник автомобілів не має власного заводу з виготовлення оливи. Цей факт недвозначно натякає нам про те, що, наприклад, купуючи оригінальну моторну оливу торгової марки Toyota, ми гіпотетично отримаємо продукцію компаній Mobil 1 або Shell, тільки в іншій упаковці. Цікаво, що на таких каністрах ніколи точно не вказується країна виробництва, а лише Made in Eu тощо. Висновки робіть самі.

Напевно, Ви також зіштовхувалися з ситуацією, коли Вам дуже рекомендували масло власники інших авто, а у Вашому випадку воно було зовсім не підходящим. Сподіваємося, прочитавши вище текст, Ви розумієте чому. Але як бути, коли автомобілі, їх мотори і застосовані оливи ідентичні, проте на одному робота двигуна ідеальна і витрата оливи на чад мінімальний, а на іншому — невиправдано великий (середньостатистичної нормою є доливка не більше 1л на 10 тисяч км). Насправді причин може бути кілька, але одна з найважливіших, на яку хотілося б звернути увагу, полягає в тому, що в більшості випадків ми з Вами просто не знаємо, яке масло було залито в двигун раніше. Наприклад, якщо в бензиновому двигуні іномарки 2000-х років використовувалося масло класу «SG» або нижче, з високою ймовірністю можна стверджувати, що навіть при правильному визначенні в’язкості та виборі нового масла такого високого класу як «SN», його витрата буде значно більшою, ніж раніше. А найголовніше, що це в жодному разі не свідчить про низьку якість використаного продукту. У такому випадку, тільки за допомогою методу спроб і помилок Ви зможете досягти бажаного результату, і не існує точної відповіді, скільки різних брендів Вам доведеться змінити. Ідеальний ефект від правильного вибору та використання оливи буде тоді, коли умови дотримуються з першого дня виїзду автомобіля із салону.

Очевидно, не буває поганого або хорошого виробника моторних масел — кожна торгова марка має конкретний набір продукції, і кожна позиція з нього підходить Вашому двигуну абсолютно по-різному. Бережіть свій автомобіль і підходьте до заміни олив відповідально. Успіхів!

 

 

logo