Як правильно заряджати акумулятор?

Posted by in Новости on 10.05.2017 Comments off

Так чи інакше, у житті кожного автомобіліста настає час, коли його акумулятор виходить з ладу та виникає необхідність придбання нового. На сьогоднішній день вибір продукції величезний, і завдяки нашому зручному підбору акумулятора до Вашого автомобіля за його маркою ми допоможемо Вам зробити цей процес максимально простим і ефективним.
Акумулятор – це серце Вашого автомобіля, і ставитися до нього варто відповідно. Середній термін служби акумулятора преміум-класу за нашого клімату становить близько 4-5 років, за умови чіткого виконання розпоряджень, зазначених у паспортному талоні. Головне з них – це перевірка та коригування (за потреби) ступеня заряду акумуляторної батареї щонайменше кожних півроку, а краще – кожен квартал.

Автомобіль – складний механізм, і на рівень заряду акумулятора можуть вплинути багато факторів, серед яких витік струму, несправності в електрообладнанні, поганий контакт з клемами, реле-генератор не видає належної напруги (від 13,9 до 14,5В), а також якщо клинить стартер і не лише. Навіть у тому випадку, коли всі системи електроустаткування справні, завжди існує можливість забути вимкнути магнітофон або світло, після того, як мотор заглушений. Важливий момент: якщо акумулятор розряджений на 20% і більше, генератор не може зарядити його на 100%. На жаль, багато хто з нас забуває про цю істину, що призводить до істотного скорочення ресурсу акумулятора.

На сьогоднішній день, на ринку найбільш популярні два типи акумуляторів:

— необслуговуються — пробки не розкриваються, а всі випари електроліту завдяки спеціальній конструкції кришки потрапляють назад;

— обслуговуються — кришки розкриваються, що дозволяє перевірити безпосередньо рівень та щільність електроліту.

У випадку з першими, з’ясувати ступінь заряду можна або за допомогою вилки навантаження, або спеціального тестера пускових параметрів батареї. Наполеглево рекомендуємо Вам користуватися саме тестером, так як вилка викачування тільки свідчить про необхідність зарядки (якщо під навантаженням показники нижче 10В, без навантаження — нижче 12,5В), але не дає жодних відомостей про інтенсивність необхідного заряду. Тестер дозволить встановити точне співвідношення заявленого струму на наклейці акумулятора і реально виміряного в конкретний момент часу.

У випадку з батареями, що обслуговуються, після розкриття пробок насамперед необхідно перевірити рівень електроліту (має бути 10-15 мм над пластинами, якщо ні — долити дистильованої води), після чого виміряти його щільність спеціальним приладом — ареометром. У повністю зарядженого на 100% акумулятора вона становить 1,27 кг/м3, повністю розрядженого – 1,12. «Але ж бувають показники нижчими за ці?», — резонно можуть помітити досвідчені автомобілісти, і мають рацію. У таких випадках ми дійсно витратимо додатковий час, щоб довести батарею хоча б до стану нульового заряду.

Отже, переходимо до найважливішого – безпосередньо процесу зарядки. Безумовно, Ви можете скористатися автоматичним зарядним пристроєм, який вимагатиме лише під’єднання проводів до клем батареї та їх від’єднання після увімкнення спеціального індикатора «акумулятор заряджений повністю». Однак правда полягає в тому, що такий прилад не враховує багатьох важливих факторів, внаслідок чого тільки в окремих випадках Вам вдасться зарядити акумулятор на 100%, хоча індикатор і запевняє в цьому. Також існує стереотип про те, що чим важчий зарядний пристрій, тим краще. Насправді це свідчить тільки про внутрішню конструкцію пристрою, а, точніше, до якого типу воно відноситься — імпульсного (легке) або трансформаторного (важке).

Для досягнення необхідного результату, рекомендуємо використовувати саме ручні зарядні пристрої, серед представлених на нашому сайті, наприклад, від українського виробника імпульсних зарядних пристроїв «Блик». Отже, наведемо приклад: ми маємо акумулятор 60Аh, що обслуговується і необслуговується, і ступінь зарядки кожного з них — приблизно 50%. У випадку з першим ми визначили ступінь зарядки вимірявши його щільність, яка склала 1,20 кг/м3 у всіх шести банках; у разі другого, при заявленому пусковому струмі 600En тестер показав 321En. Важливо: навіть при ступені зарядки в 50% акумулятор може завести Ваш автомобіль, проте наслідки кожної такої заводки — критичні.

Приступимо до зарядки. Вибір струму зарядки розраховується за принципом не більше ніж 1/20 — 1/10 від ємкості батареї. У нашому випадку ємкість становить 60 Аh, тобто максимальний струм, яким можна заряджати наш акумулятор, дорівнюватиме 6А, середній рекомендований – 3А. Ми можемо зарядити батарею і меншим струмом, але тоді нам потрібно більше часу. Отже, заряджаючи струм 3А, нам приблизно потрібно 10 годин, щоб привести акумулятор до його початкової ємкості – 60Аh. Важливо: перевіряти ступінь заряджання рекомендується кожні 2-3 години, оскільки процес у кожному конкретному випадку може відбуватися трохи швидше/повільніше. Тобто, у нашій ситуації, якщо через 10 годин показники щільності електроліту не становитимуть 1,27кг/м3 у всіх банках, потрібно продовжити процес зарядки виходячи з алгоритму, наведеного вище. Різниця між зарядкою акумулятора, що обслуговується і необслуговується, полягає в тому, що перший ми заряджаємо тільки з відкрученими пробками. Важливе питання, яке могло виникнути у Вас, стосується того, як чинити в тому випадку, якщо щільність перед заряджанням у всіх банках різна. Якщо електроліт при цьому темного кольору, це свідчить про те, що в акумуляторі почалися незворотні процеси обсипання активної маси пластин, тобто заряджати такий акумулятор вже недоцільно і необхідно придбати новий. Якщо електроліт прозорий і через пару годин після початку зарядки його колір не змінився, а щільність у банках поступово зростає, такий акумулятор може бути «реанімований», однак не до початкових параметрів, оскільки різна щільність у всіх банках є конкретним наслідком несправності електрообладнання автомобіля. . І на останок. Більшість з нині представлених на ринку акумуляторів обладнані спеціальним оком-індикатором заряду, який має три положення: заряджений (зелений), потрібно долити дистильовану воду (білий), розряджений (червоний). Але важливо знати, що дане око-індикатор дає нам інформацію виключно про ту з шести банок акумулятора, над якою вона знаходиться, а не про стан усієї батареї. Пам’ятайте, що своєчасне обслуговування акумулятора дозволить йому прослужити так довго, скільки можливо. Щасливої дороги!

logo